Kahraman Kim?

Kahraman Kim?
Who is The Hero?

21 Ekim 2009 Çarşamba

YILLAR SONRA EVİNE KAVUŞAN KİTAP

Kurye paketi getirip masamın üzerine koydu. Lacivert naylon kılıfını sıyırdım, karton kutu içinde tekrar bir paketle karşılaştım. Kartonu çekip mavi/yeşil arası ciltli kitap, yine şeffaf bir naylon kılıfla pırıl pırıl çıktı karşıma. Uzun süre dokunamadım. Odada o sessizlikte sanki kitap cildi de beni izliyor gibiydi. ulkemizdesagliksorunu

Eprimiş cilt bezinin üzerinde “1976-1977” yazıyordu. Hızla saydım geriye, tam 32 yıl , dile kolay.

Oturup konuşasım geldi, “sen nerelerdeydin 32 yıl, kimlerleydin? Sana dokunan, seni sarıp paketleyenler, bir kitaplığın rafında da ağırladılar mı, yoksa sandıklarda kötü kokan koliler içinde mi geçirdin bunca zamanını?”

“Hiç okuyan oldu mu seni, benden sonra…”

Tanıtım yazısında 52 sayfa denilmişti. Ne 52 sayfası, içinde onlarca makale var senin, en son makalenin son sayfasında 52 yazıyor sadece.

Kalın bir ciltli kitapsın sen. Nerden baksan 32 yaşındasın (kızım Yasmin’den çok çok büyüksün.)

İçinde bana ait iki makale var farkında mısın?

Nerden bileceksin, onlarca dergiden kesilip bir araya getirilmiş makalelerden bir kitap yapıp ciltlemişler, üzerine sarı yaldızlı yazı ile “ÜLKEMİZDE SAĞLIK SORUNU” demişler… İnan hala bu sorunlarla boğuşuyoruz bugünlerde, sayfalarını çevirip göz attım evet evet hala bugün bile TAM GÜN üzerine tartışmalar sürüyor, karşı mitingler, sağlık hizmeti çöktü feryatları, özelleştirmeler, sağlık sigorta sisteminin parayla alınır satılır bir sağlık hizmeti haline geldiği… vb. konular.

Nusret Fişek’in, Rahmi Dirican’ın, Erdal Atabek’in nefis yazıları var… tekrar okudum aynı keyifle.

Ben o yıllarda Tıp Fakültesinde 3. sınıf öğrenciydim ve İzmir Tabip Odası adına Beslenme üzerine çalışma yapmış, anketler uygulamış ve iki makale kaleme almıştım. Hatta biri ÜNİVERSİTE GENÇLİĞİNİN BESLENMESİ ile ilgili idi. Evet o yıllarda yetersiz beslenmeden söz ederdik biz. Özellikle de nüfusun yarısının 25 yaşın altında gençlerden oluştuğu genç bir toplum olarak, sorun çok çok önemliydi. Değişen ne oldu? Gençlik bugün de yetersiz besleniyor ve genç tıbbiyeliler için bıçak kemiğe dayanmış durumda; hâla TAM GÜN ÇALIŞMA YASASI tartışılıyor…

Sayfaları çevirdikçe bazı satırların altını çizmiş olduğumu, bazı paragraflara yıldız işareti (bazan iki yıldız birden) koyduğumu gördüm.

Yasmin evde bu çizili yerlere bakıp “Hepsini sen mi çizdin baba?” dedi. “Senden sonra okuyup çizen olmuş mu?”

Bilse bu sorunun benim de masada duran ciltli kitaba ilk sorduğum soru olduğunu; Yasmin de şaşırır mıydı acaba?

Öksüz kalmış ciltli kitap yıllar sonra yeniden evine kavuşmuş gibi mutlu gözüktü gözüme.

Onu alıp kitaplık rafındaki en iyi yere kapağı okunacak şekilde koydum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder