Kahraman Kim?

Kahraman Kim?
Who is The Hero?

22 Ekim 2009 Perşembe

35 yıllık bir arkadaş; BARIŞ BAKLAN (*)

Tanıdığımda tıp fakültesi öğrenci kayıt kuyruğunda uzun boylu, devamlı sırıtan, kuyruğun ucunu bile espri konusu yapacak kadar gözlemci ve komik bir çocuktu. (1974)

Yani tam 35 yıl önce tanımışım. Topu topu 6 yıllık bir yan yana gelmişliğimiz vardır. 1980’de nasılsa yollarımız ayrılmış o sinir bir bölümü, sinirlerin sinirlenmek dışında da görev üstlendiği ayrıntıları araştıran bir bilim dalını NÖROLOJİ’yi seçmiş, bense kadınların o ayrılmaz ruhunu doğurdukları an dahil izleme merakımla olacak Kadın-Doğum uzmanlığını seçmişim, yani yollarımız ayrılmış ta 29 yıl önce.

uyku_labo

BARIŞ BAKLAN’ın UYKU LABORATUARI İÇİN AMBLEM ÇALIŞMASI, 2005

Son 29 yılda toplasan 29 gün beraber olmamışızdır. Ama olsun. Sanki dün akşam görüşmüş, sanki daha dün rakımızı içip söyleşmişiz gibi, kaldığımız yerden dostluğumuzu sürdüren kişileriz.

Bir ev ziyaretinde “viskiye buz dışında başka bir şey?” sorusuna inad ya, o sırada büfede gözüme ilişen şişeyi hedefleyip “biraz da tonik lütfen!” demiştim. Şaşırmış, “yoksa Istanbul’da yeni trend bu mu?” demişti. “Yok be sen sordun ben de bir şey ekleme gereği duydum” demeliydim, demedim, “evet” diye inadımı sürdürdüm.

En son yüz yüze uzun boylu görüşmemiz de bu olmuştu nitekim.

Sonraki e-mektup yazışmalarına Barış’ın çizdikleri de eklenmeye başlayınca, ona “madem yüz yüze buluşamıyoruz, ortak bir elektronik ortamda BLOG sayfasında buluşalım, yazı benden desen/çizi senden olsun.” dedim.

Bakalım önerime ne zaman eylemiyle katılacak.

Göreceğiz.

___________________________

(*) BARIŞ BAKLAN: 1980'li yıllarda, en çok izini sürdüğü karikatürist Nöroloji profesörü Cumhur Ertekin hocanın da büyük oranda etkisi ile, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı’nda Nöroloji uzmanlık eğitimini tamamladı. Şimdilerde kendisi de 9 Eylül Tıp Fakültesi’nde Nöroloji bölümünde bir öğretim üyesi. 9 Eylül Tıp Fakültesi’nin Nöroloji kliniğinin koridorları çizdiği özgün karikatürlerle dolu. Prof. Dr. Barış Baklan, iyi bir nörolog, iyi bir ressam/karikatürist, hepsi bir yana yaşama gülümseyerek bakan, yaşamla dalgasını geçerek mutlu olan bir dost.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder