Kahraman Kim?

Kahraman Kim?
Who is The Hero?

19 Ekim 2009 Pazartesi

Tomris Uyar’ın 1989’da dedikleri…

26/3/1989

Sevgili  Ali  Nurettin,

Yeni  bir  yazarın  yeni  bir  başağrısı  olduğunu,   okurun ondan  kendini   koruması  gerektiğini   kim söylemişse,   doğru söylemiş.  Ama  genç  bir  yazarın bir  öykü-tutkununa kendini okutamayacağını  ileri   süren  kimse,  yanılmış. Öykülerini   okuyalı  epey  oldu.  Ne var  ki,   araya  kendi kitabımın  kaçınılmaz  düzeltileri,   Borges’in  çevirisinin yeniden gözden geçirilmesi,   çevirinin bitirilmesi  gibi işler  girince,   hemen yazamadım.

tomris_uyar

Öykülerinden bir  anlamda  uzaklaşmana     yazıklanmadım, sevindim.  Kurguya  önem veren bir  yazarsın  ama  bana tıp  mesleğine   ilişkin  konulara,   meslek gereği   karşılaş­tığın  kişilere   fazla  bir  çarpıcılık  katıyorsun  gibi   geliyor. Diyeceksin  ki,   bu   ilk  kitap  daha!   Ben  de   diyeceğim  ki,   bu işin  ilki   sonu   yoktur.  Yani  Horoz Vakti Hikayecileri'ni  yazan biri, Tüketilneyen’in  oldukça  sıradan  lirizmine,   42 Yazı'nın Çay ve Sempati    kolaylığına düşmese  keşke. Hem Borges ve caz,  hem de Memduh Şevket ve Müzeyyen Senar... Hele güzel  bir  kurguyu "emekli  bir  memura" vermen... Elbette,   bunlar  denenemez demiyorum ama  bu   durumda,  denenmiş olmuyorlar. Daha  inişsiz-çıkışsız bir  öykü  dünyası   kuracağına güveniyorum,   bana  iyilik-sağlık haberlerini   ileteceğine  de.

Sevgiler.

 

Öykü yazarı Tomris Uyar’ı Temmuz 2003’de kaybettik.

t_uyar_gazete

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder